Lilly är sinlagd

I dag är jag glad!
Vi hade bra föreläsningar i dag, först så lyssnade vi på en lantmästare som jobbade på Landshypoteket o lånar ut pengar till jord och skogsbruksföretag. På eftermiddagen så gick vi igenom hur E-bokföringsprogrammet Speed Leadger fungerar, det verkar ju busenkelt o bokföra.

När vi var klara i skolan så ringde Lillys nya matte på Gotland!! Åh jag blev så himla glad att höra att Lilly har det bra är dräktig och älskad av sina nya ägare. Alltså för er som inte känner mig så är Lilly en ko, en ko som jag köpte när hon var liten kviga o som sen flyttade till mitt jobb när jag jobbade i ladugården. När min dåvarande chef bestämde sig för att sälja korna så sålde jag mina två flickor; kossan Lilly och kvigan Vera till en underbar familj på Gotland. Lilly flyttade dit i mars och varken hon eller Vera var då dräktiga så de hade en lite oviss framtid, men i dag så ringde Åsa från Gotland o berättade att det går jättebra med både Vera och Lilly. Lilly är precis sinlagd och ska snart få sin andra kalv (hoppas det blir en Lilja).
Åsa hade även många planer för min framtid, hon har en dröm om att lyckas få även mig att flytta till Gotland så vi kan ses oftare, så nu är hennes mission att hitta en snygg karl med tillräcklig många kor för att få mig att flytta till Gotland, får se om hon lyckas, än så länge så hade hon en på gång.

De senaste dagarna så har jag pratat med en rådgivare från Sörmland som tycker att hon har hittat det perfekta jobbet till mig, på en gård med 120 kor, 2 robotar och fria händer. Blir ju otroligt sugen, men nu har jag ju flyttat till Skara för att läsa, känns trist att ge upp det o tvingas börja om igen om jag inte skulle trivas på gården. Men jag saknar verkligen korna just nu så det är väldigt lockande. Jag blir förvirrad!!! Vad tycker Du att jag ska göra, ska jag åka dit o titta eller ska jag bara förtränga det?


Jag och finaste Lilly dagen innan hon flyttar ifrån mig!

Kommentarer
Postat av: Syster

Härligt, då är jag också glad:-). Svårt att veta vilka beslut man ska ta här i livet. Speciellt om man har flera val. Oavsett vad man beslutar sig för så brukar man fundera på om man valde rätt eller inte och oavsett vad man väljer så blir ju allt fantastiskt bra :-).Nu blev du förmodligen ännu mer förvirrad, men jag tänker inte ta beslut åt dig. Du måste känna vilken väg som är bäst för dig. Du är otroligt duktig på att skriva personligt, verkligen fantstiskt skrivet och roligt att läsa.

2009-12-01 @ 19:16:19
Postat av: Rishie

Men gud vad kul ska bli "mormor", hehe

men till det andra,

Nu är det så att jag tycker att du 'r duktig som hittat nåt plugga(till skillnad från andra)

så du ska nog fortsätta plugga.

Lagårn finns kvar när du är klar, om inte då var det tur att du inte tog jobbet eller?!

så ska absolut fortsätta plugga..

2009-12-03 @ 23:01:01
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Känn efter ordentligt. Man ska göra det som känns rätt. Inte vad andra tycker är bäst. Känn efter!

2009-12-05 @ 13:18:49
URL: http://tiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0