Det är bara burfåglar och människor som skiter i sitt eget dricksvatten:

Nu är jag äntligen hemma! I helgen sköter jag kor, helt underbart, åh de är så fina korna på Hummelmora! Kan ni tänka dig hur mysigt det är att tidigt på morgonen luta sin panna mot en varm ko som nyfiket luktar dig i nacken, blåser ut ett mjukt andetag och slickar försiktigt med tungan, bara för att säga godmorgon, jag har längtat efter dig! I går var jag hos söta syster och svåger o fick gooood middag o myskväll i soffan med nya Wallander filmen. Jag läser en bok just nu som heter

 Inte en det förflutna av Anna Jansson,
i den läste jag nyss en klok iaktagelse;
"Det är när man inte lever i samklang  med den natur vi
är en del av som sjukdom uppstår. Det finns inga sjuka
människor, bara sjuka sätt att leva på. Det finns inga
 egentliga sjukdomar utan bara dysfunktion till följd
 av att vi förgiftar vår mat, vårt vatten och vår luft.
 Det är bara burfåglar och människor som skiter i
sitt eget dricksvatten. Visst är det osunt att sitta i
instängda kontorsrum och producera som burhöns
för att få extrabonus som kraftfoder och en fjäder i hatten.
 Intelligentare än så bör man kunna leva på 2000-talet."


Kommentarer
Postat av: Malina

Det som du skriver är så sant! Jag minns liknande känslor emot korna när vi arbetade tillsammans.

Kram

2009-10-25 @ 15:43:15
Postat av: Syster

Verkligen intressant och klok iaktagelse i boken.

2009-10-29 @ 19:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0