Hjordnära och Ulvhult

I går var vi på två jättefina gårdar. Första besöket var på Ulvhults gård utanför Hjo. 500 mjölkkor plus rekrytering. Ladugården hade varit i drift i snart ett år. Det var fantastiskt att se personalen i ladugården som verkade ha koll på varenda individ. Har aldrig riktigt tyckt om dessa stora "mjölkindustrier" men det är tydligt att är man bara en bra ko-människa så kan man hålla koll oavsett antal. Jag är imponerad! Det var även en fin uppbyggnad av ladugård, stora ytor, bra för djuren och personalen! Jag tog dessvärre inte med mig kameran. När vi var färdiga där så åkte vi till Bengt som driver ladugården och äger Hjordnära mejeri. Vi fick dock inte gå in i mejeriet pga hygien. Men i Bengts ladugård fick vi gå runt på en "catwalk" en brygga som man kunnde gå på några meter ovanför korna så man hade god översikt. Även denna ladugård var jättefin, lite för mycket Delaval för min smak, men han verkade nöjd och korna hade det fint, 150 kor som mjölkades med robot. Bengt verkade också ha full koll på sina djur. Det är så härligt att träffa människor som verkligen brinner för sina kor!!!

Kommentarer
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Det är härligt att se "Djurmänniskor" över huvud taget tycker jag. När man ser bandet mellan Djur & Människa.. alltså, det är nåt alldeles speciellt! Du verkar ha det bra där borta! Massa Kramar från Oss!

2009-10-15 @ 21:58:40
URL: http://tiger.blogg.se/
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Det är härligt att se "Djurmänniskor" över huvud taget tycker jag. När man ser bandet mellan Djur & Människa.. alltså, det är nåt alldeles speciellt! Du verkar ha det bra där borta! Massa Kramar från Oss!

2009-10-15 @ 21:58:42
URL: http://tiger.blogg.se/
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Det är härligt att se "Djurmänniskor" över huvud taget tycker jag. När man ser bandet mellan Djur & Människa.. alltså, det är nåt alldeles speciellt! Du verkar ha det bra där borta! Massa Kramar från Oss!

2009-10-15 @ 21:58:46
URL: http://tiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0