Kokontrollen och skogspromenad

Idag har det vart en seg dag i skolan, gick igenom alla siffror i kokontrollens redovisningar, var ingenting nytt. Men det är ju alltid bra med repetition. Jag gick hem vid lunch för att Maya skulle slippa vara hemma själv så länge, hade ingen hundvakt i dag. När jag o Maya gick ut på promenad så mötte vi en man i skogen, han var ute o letade efter olika kontroll-siffror. Han var med i ett lotteri som gick ut på att man skulle hitta kontrollsiffror i skogen som fanns utmärkta på en karta man kunnde köpa, så om man hittar alla kontroller kan  man vinna ett julbord. Jaja, ganska ointressant kanske, men vi började o prata om vad han gjorde i skogen o sen började vi prata om att jag kommer från Järna. Då lyste det upp i ögonen på Morgan, för till Järna dit brukade han fara o köpa det godaste brödet han visste. Saltås Barsjabrödet! Den var så underbart att träffa någon 30 mil hemifrån, mitt ute i skogen som bara avgudar Barsjabrödet och som bara lyser upp av bara tanken på Saltås kardemummabullar. Är inte världen bra liten, eller är det Saltå kvarn som börjar bli stort?






Jag o Sofie äter lunch på Saltå i sommras... Lite smygreklam för Saltås goda tropiska juice...

Kommentarer
Postat av: Rishie

Världen är bra liten,

man träffar alltid nån med en kopling till en vart man än är.

Men åh andra sidan börjar saltå växa till sig också

2009-10-10 @ 17:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0