Ofrivillig sovmorgon

I dag har jag försovit mig när jag skulle provmjölka, stackars Tomas fick ringa o väcka mig. Var ju tusen år sen jag försov mig sist, men jag hatar det ändå, hela dagen blev helt förstörd. Men jag har iallafall kommit igång med min skoluppgift i analyseringen av Hummelmora. Det går otroligt trögt, men jag hoppas det ska släppa snart.
På eftermiddagen blev jag bjuden på fika av mitt .......


                                           Dikt

 

               Jag sådde några blommor, en för varje vän

               Jag tror att det var fyra, men särskilt minns jag en

               Det blev höst och vinter och blommorna de dog

               Men på våren kom de åter, men bara tre stod kvar o log

               Sen kom regnet med moln stora grå

               Nästa gång jag fann dem så var det bara två

               Sen kom solen med allt ljus den har

               Plötsligt stod det bara en ensam liten blomma kvar

               Du härdades i solsken, du drunknade i regn

               Men en sak är säker, du är en riktig vän

 

                               / från svenska dikter






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0