Mayas helg hemma i Tokstan


På lördags morgonen kl 5 så väckte mamma mig o tyckte att vi skulle
åka till ladugården. -Hallå, gå upp mitt i natten för att åka till ett gäng
odrägliga kor??? I bland undrar jag hur mamma tänker, men ja vill
ju inte missa något så jag hoppade tappert upp ur sängen, -puuh.
Väl där så blev jag pigg, de e ju kul att springa lös, o va mycket bus
man kan hitta på när mamma mjölkar korna, hon har ju ingen koll på mig.
På bilden ser ni mig bevisa för mig mamma att jag faktiskt inte är så
stel o senil som hon säger, ja e faktiskt en jättepigg 12 åring (snart).






Sen åkte vi till min snälla moster Madde o gick ut på promenad.




Det var kul, men mamma tyckte att jag skulle ha mitt täcke på mig -PINSAMT!
Men ganska skönt, det var ju -18 grader.



När vi kom hem från promenaden så kastade mamma ut mig i snön,
hon tyckte att jag var söt när jag låg halvt dränkt i snön, men jag blev sur!



Men det är ju ganska mysigt med snö ändå!



Så skönt att rulla runt så snön yr....


Sen var det söndag igen o vi skulle gå upp mitt i natten för att åka till
de där ko-kräken igen. Så var vi till min älskling Martin o åt frukost,
jag fick äckligt torrfoder o alla andra fick goda mackor :(
Sen åkte vi till Säby o mamma satt o kacklade ett tag o åt något gott
som jag inte fick smaka -igen. Jag fick ligga på golvet o sova. Tur
att den där lilla människa inte va vaken för den är ju inte som stora människor,
men jag tycker om den när jag får godis.


Mamma tyckte att jag luktade ko -konstigt mamma, när du släpar
med mig ut i en ladugård. Så hon lyfte ner mig i badkaret o
schamponerade mig, just då tyckte jag inte om min mamma nånting.
Men sen blev jag torkad o de är ju mysigt, särskilt i öronen.


Visst är jag söt?


När jag var ren o fin så kom det en massa folk på besök, min mormor
fyllde år, grattis mormor. Jag hade jättekul, så roligt att träffa släkten, särskilt
mammas farmor, hon är bäst!!!


Många snöhälsningar från Maya

Ps. snart fyller jag tolv år, då vill jag ha mycket godis!

Kommentarer
Postat av: Syster

Fantastiskt roligt och fint skrivet. Precis i Maya tankar(känns det som iaf). Härligt inlägg.

2010-02-06 @ 10:59:05
Postat av: angelicato

mysig bild längst ner =) =)

2010-02-14 @ 22:33:53
URL: http://angelicato.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0