Min vecka

Nu är det en vecka sen jag skrev om om min vardag, här kommer min vecka i korthet:
I lördags så var jag o Maya ute på en lång härlig promenad, vi gick nästan vilse o virrade runt i skogen... På kvällen så gick jag och sötaste Ulle ut på krogen o kollade på melodifestivalen på storbildskärm (det var bara vi där :P) Senare under kvällen o natten så spelade ett schlagerband underbara klassiker, det var en kanonkväll!

Under söndagen så blev det mest studerande, jag var lite hängig och snuvig så det blev inte många knop gjorda.

På Måndagen så var jag och Malin och  tittade på gården som behöver hjälp med avbytarturer, en helt underbar liten gård där jag kommer att stormtrivas, hoppas att de trivs med mig också på onsdag ska jag dit o skolas in, jag läääängtar! På kvällen så åkte jag, Helen och Petra till Markus gård o tittade på hans fiiina kor och åt goda semlor.

Tisdagen bestod av en tripp till Torsö där jag träffade min grupp som jag skriver ett Fårarbete med. 

På onsdagen så var det ledningsmöte med skolans ledningsgrupp och efter det så hade jag utvecklingssamtal, insåg att om jag ska läsa alla kuser som jag planerat att läsa så är jag snart klar med min utbildning... Mycket att fundera på vad gäller upplägget och val av kurser. När jag kom hem så var jag hängig, däckade på soffan på stört.

I torsdags så var det hemgång till Tokstan. Först lämnade jag in bilen till väääärldens bästa bilverkstad i Eggby, de bytte dammasker på drivknutarna och bjöd på kaffe o kaka.

I fredags så pluggade jag järnet på förmiddagen så jag har kunnat stänga av studierna över helgen. Sedan så bjöd mor och far på lunchbuffe på en mongolisk restaurang. Jag blev proppmätt. På kvällen så var jag hos min älskade syster o svåger, åt hollänska pannkakaor med dem, finaste Tomas och Jakobs barndomskompis från holland.

På lördagen så fick jag träffa de efterlängtade kossorna, det var en del strul men i det stora hela så var det en underbar dag med världens bästa kossor! Somnade gott efter middag, melodifestival o lite vin.


Maya har inte tid o prata efter att hon öppnat presenten med grisöron -UuUUUääääkkk!

I dag så har jag ställt klockan (fast det är söndag) skottat fram bilen som jag körde fast i går kväll, bakat tårtor och sedan avnjutit en lång härlig fika med goaste Pernilla. På eftermiddagen så blev det kalas för min älskade Maya som fyller 12 år på onsdag, hon är nu spyfärdig efter allt godis hon har satt i sig! Men lycklig!
Jag och min barndomskompis Ricardo var ute på en långpromenad med Maya och smidde planer om en framtida resa till Indien eller Costa Rica, jag ska jobba järnet i sommar o börja spara för om ett år så ska vi åka bort i 5 veckor! Jag längtar redan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0