Hemma i Tokstan

Nu var det ju jättelänge sedan jag skrev. Har varit full rulle med skola, jobb och goda vänner. I tisdags åkte jag hem för att sköta korna på godset. Jobbade på onsdagen o lyckades stuka foten så att jag inte kunde gå, men det har rättat till sig riktigt bra, nu kan jag gå igen! På onsdag kvällen så kom finaste Gullan o hennes underbara son Olle o hälsade på, de hade med sig god thaimat, vilken lyx, tack Gullan!

Världens finaste Olle

 Jobbade på fredagen igen, med världens finaste kor... Drömmer i bland om att jag skulle köpa de fina korna nu när de kanske är till salu. Nog för att jag älskar alla kor, men korna på godset är bland de finaste individerna som vandrar på våran jord, så fulla av kärlek! Va tycker ni, ska jag köpa ett gäng med ko o flytta in i en ladugård?


Underbara älskade

På fredagkvällen så bjöd finaste Syster o Svåger på pannkakor, tack sötaste, kul o träffa er!
Lördagen tillbringade jag med min kära vän. Han bjöd på en ljuvlig frukost, en lång tur i bilen för att reka fina motorcykelvägar i vackra Södermanland. På kvällen blev det bio, snabba casch, den var bra men jag har fortfarande inte smällt den riktigt.... Kvällen avslutades med kex, ost, vin och deeptalk, hoppas det inte dröjer lika länge tills nästa gång, tack för ett underbart o givande dygn.
På söndagen bjöd mor o far på lunch sen var det dax att fara neråt västergötland igen.
I dag har jag vart i skolan o redovisat en rapport i lammproduktion, gick nog ganska bra tror jag. Sedan var det äntligen dax för biogas-kursen att starta, ska bli jättespännande!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0