Maya fixar svamp

Var länge sen det blev uppdaterat här... Har haft fullt upp med mitt projektarbete om lusern och kursen i ledarskap. Men nu börjar det stora garnet att nystas upp. Uppgiftern i ledarskapskursen är nästintill färdiga och ska redovisas i veckan. Men projektarbetet väntar med öppna armar på att slutföras. I veckan måste jag fokusera på det så jag hinner klart innan nästa kurs börjar. Jag har bara blivit så uppslukad av hur lusernen etablerar sig o varför den inte gör det så de praktiska momenten har blivit fler o fler o jag har verkligen inte fokuserat på att jag måste få ihop en bra rapport.

I dag fick jag inte mycket gjort så jag tog en svampplockning tur med Maya i stället. Min älskad mor har ju envisats med att lära lilla Maya att hon ska söka efter kantareller. Så här efter nästan tretton år så har Maya förstått vad det handlar om. Hon stoppade huvudet i min svampkorg o jag sa sööööök, då drog hon mig med bestämda steg till mängder av kantareller, flera gånger om.
Tack mamma!

När vi skulle gå hem så hade jag som vanligt gått vilse... Jag sa "gå hem" till Maya, då drog hon en djup suck o tog mig hem :) Underbara älskade hund...







Kommentarer
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Men ÅÅÅÅÅÅH!!!!! Goa, Fina hund!!!!!! <3 :)

2010-09-27 @ 18:35:03
URL: http://tiger.blogg.se/
Postat av: Karin Lidbom-Eriksson

Ja, äntligen!Vad duktiga ni var.

Men det är ju aldrig för sent att lära gamla hundar att sitta som man brukar säga.

Kram till er båda från mamma.

2010-09-29 @ 19:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0