Ekologiska kor

I dag har vi haft en virrig övning med klövverkning på morgonen. När det var klart så åkte vi till två jättefina mjölkgårdar. Den första gården var en ekologisk lösdriftsladugård med två robotar och baaaara röda kor, Åh så fint!!!! Väldigt avelsintresserade med kanon fina kor. Den andra gården var också en ekologisk gård men med svarta kor och mjölkgrop. Även den gården var fin med vackra kor och glada folk. Lägger in lite bilder så får ni se med egna ögon. Det blev en sen dag i skolan i dag så jag har bara varit ute på en härligt promenad med Maya, man blir trött av så mycket frisk luft och intryck. Borde börja jobba på mitt skolarbete som ska handla om Hummelmora. Segt o komma igång, men om jag känner mig själv så kan jag inte sluta när jag väl börjat reda i det. Det är så roligt att träffa så härliga bönder som tror på en framtid med kor och som är nöjda och trygga med det de har. Jag blir nästan taggad att köpa mig egna kor, nån som har en fin ladugård att låna ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0