Slakteri anmäler dålig djuromsorg

Läste en artikel på sveriges radios hemsida om en anmälning som ett slakteri hade gjort... De hade fått in 7 grisar till slakt som var tatuerade upp till 7 gånger med samma ID-nummer som var registrerat hos länsstyrelsen.
Den enda gången som det är tillåtet att tatuera en gris är när den lämnnar den gård som den är född på för att man ska kunna spåra vart den kommer ifrån.

Kan någon begripa varför man gör så? Ni som har tatuerat er vet förmodligen att det innebär en viss nivå av smärta, men då är ni ju ändå beredda och har tagit ett eget beslut. Grisen är mycket känslig för stress och för saker som den inte är van vid, vid för hög stressnivå så orkar inte hjärtat med längre och grisen dör.

Verkar ju himla onödigt och galet att utsätta grisen för mer lidande än nödvändigt.

Men jag kan ha fel, attackera mig om ni förstår varför de gjort så här??

Källa: klicka här



Kommentarer
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Märker att ja missat läsa din blogg ett tag. Ska genast bättra mig!!!!!! PUSS!

2010-03-12 @ 12:22:45
URL: http://tiger.blogg.se/
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Jag tycker det är hemskt att det ens måste göras. Jag kan tala om att det inte är någon höjdare att behöva göra det på dom alls.. Urs! Och hur kan man då göra det flera gånger?? Verkar ju bara uridiotiskt. (Gömde kommentera själva inlägget sist jag kommenterade här inne!)

2010-03-12 @ 20:41:09
URL: http://tiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0