Ölkorv

Heeeeej!!
I dag är jag glad, vet inte varför, kanske är det julstämmningen som kommer smygandes? Jag har haft en fin dag i skolan med ett givande ledningsmöte ( jag känner mig som en gnällkärring). Lektionerna i dag handlade om produktionsekonomin kring får och lammproduktion, jag måste nog räkna både en och tre gånger om jag ska köpa mig ett gäng får som jag drömmer om... Men de ska ju va min hobby så det måste ju inte gå med sååå mycket vinst eller? Vidareförädling verkar vara enda lösningen om man ska kunna leva gott på fåruppfödning, eller nån nisch av något slag iallfall, päls, ull (till antisar=P ), ölkorvar kanske, de lär ju va bra kilopris på dem eller? Syster o Benna ska ju göra biodynamisk öl så då kan ju ja göra ölkorv, eller är det öl i ölkorv? I min ska det va det iallfall :) Biodynamisk ölkorv av får och en o annan kviga, eller ska nån annan göra det som inte är vegetarian kanske? Jag får väl anställa syster o Benna som proffesionella smakprövare.
Nu är det idolfinal, Heja Erik :)

Ha det bäst till nästa gång! Tnx for your time! Kom ihåg att ge dina familjemedlemmar en kram, jag lovar, de kommer le!

Kommentarer
Postat av: Tobias

tack :D vad roligt att du diggar min blogg!

2009-12-11 @ 23:54:36
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

tack :D



Det har du rätt i, så himla snyggt!

2009-12-12 @ 17:52:10
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0