Änglar finns!

Nu är jag äntligen klar med mitt skolarbete. I torsdags när jag satt o skrev så började jag skriva vid kl 17 efter ett tag började jag känna mig så trött, ögonlocken blev lixom tunga att hålla upp, kollade på klockan som då slog 01.30, snacka om att fastna. Ska bara förbereda presentationen i morgon o räkna foder till korna på Hummelmora, sen går bilen mot Skara igen, tycker den här veckan har gått alldeles för fort o önskar att jag kan stanna hemma längre...
Vill passa på att tacka dem skyddsänglar som räddade min älskade vän då han åkte av vägen med motorcykeln,

Bennibooo

En liten skyddsängel
gick genom ett mörkt rum, släckte sitt
strålande ljussken och hängde upp sina vingar.
Gav en öm puss på din kind
och satte sig bredvid dig.
Denna skyddsängel sitter bredvid
dig dag och natt, så ingen skall
göra dig illa eller att inget
 hemskt skall hända dig.
Dammtussarna under din
säng är änglarnas tofflor.
Så ha aldrig dåligt samvete
för att du inte har städat

  










Kommentarer
Postat av: Syster

Vilke otroligt fin dikt, sötaste älskade syster.

2009-11-06 @ 19:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0