Helen och jag är klokare nu

I dag så har jag o Helen slagit våra kloka huvuden i hop o gjort färdigt likviditets och resultatbudgetarna till våran uppgift som ska va inne på måndag. Har lärt mig massor i dag när vi suttit o letat fel o disskuterat fram o tillbaka.
Till slut så tror jag att det blev ganska rätt, hoppas det i allafall!! Har ändrat bundit en ränta på mitt lån i dag också, hoppas jag gjorde rätt i att binda i två år, men det känns tryggt o veta att lånen inte drar iväg för mycket när jag studerar... Men det är ju lockande att ha en rörlig ränta just nu, hur tänker du?


 


Kommentarer
Postat av: Syster

Hej söt sys!

Roligt att göra budgetar, iaf nyttigt. Vi var på banken i torsdags och la faktiskt om ännu mer pengar till rörligt. 1200:- i skillnaden i månaden. Så vi lockades av de andra valet du hade. Det vi kommer att göra är att sätta in mellanskillnaden på ett konto, som vi kan använda när räntorna inte är lika glädjelåga längre. Vi ska ses igen i februari, ev kanske vi binder om fler kr då. Beroende på läget. Men just nu, många kronor över....Gäller och hålla koll bara. Men två år var ett klokt beslut tycker jag, som student måste det vara skönt att ha fast kostnader och om två år har du ju pluggat klart. Puss och kram

2009-11-22 @ 13:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0