Hernqvist

I går var det Hernqvist-sittning med kåren. Alla var uppklädda med klänning och kostym, kännde ju knappt igen nån i så fina kläder. Det var verkligen jättetrevlig stämmning, bra underhållning och god mat. Men i dag är det slutkalasat, nu stundar en dag med studier! På fredag kommer min älskade Gullan o jag längtar så jag nästan spricker! Helt säker på att nästa helg kommer bli minst lika bra som den här! LYCKLIG!

En fin dikt:

Du...

Får jag gömma några drömmar hos dej?
Några naiva och vackra
som andra kanske skrattar åt.
Jag vill låta dom bo
längst inne i dej.

Får jag dansa klumpigt
och sjunga falskt för dej
en solig dag
när hjärtat spränger i bröstet?
Se inte till reflexerna,
upplev källan!

Får jag vara i din värme
och långsamt mjukna
när själen blivit lite frostbiten
Håll om mej
tills jag ler igen!

Får jag slösa min kärlek på dej?
Får jag skratta, krama, sjunga, gråta
och dansa av kärlek
utan att du blir rädd?
Jag vill se dej i ögonen
och låta ett leende
berätta att jag älskar dej!

Sigrid Renklint

Kommentarer
Postat av: Syster

Låter mysigt. Alltid roligt att klä upp sig om man är på humör iaf. Vilka skor blev det? Dem bekväma eller snygga? Hoppas du får en fin dag i höstrusket. Lycka till med studierna. Kram

2009-11-22 @ 14:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0