Hemgång

I dag har vi haft en spännande dag med föreläsning om fruktsamhet, alltid bra att repetera sig för det där kommer man aldrig att lära sig fullt ut, kor är ju levande individer med olika egenskaper. Känner mig dock sjuk och uschlig i dag, hoppas verkligen att det inte bryter ut för i helgen ska jag hem o mjölka kor och det LÄÄÄÄNGTAR jag efter!! Ska åka hem i morgon för att stanna hemma en hel vecka, vi ska göra en enskild uppgift som går ut på att man ska göra olika uppföljningar och åtgärdsproblem i en besättning, ska bli spännande! Jag vill i dag passa på att gratulera Martin på 44 års dagen!!!! Martin är en av mina bästa vänner och jag tror faktiskt att han är en av de finaste människorna som trampar runt i ett par skor. Lägger in lite bilder från våran Gotlandresa när vi åkte för att hälsa på Lilly och Vera, mina älskade kor som jag sålde till en underbar familj på Gotland. Om ni vill resa runt  i Sverige så ska ni absolut åka till Gotland i maj, så vackert och frodigt där då! Än en gång GRATTIS på födelsedagen älskade vän!
Fotot taget när vi var ute o åkte häst och vagn...

Visby en solig dag i maj

Lillys fina mjölkgrop och nya ägare.


Lilly och hennes nya kompis


Lilly badar


Lilly, Vera och deras kompisar har nu flyttat in i sin nya fina ladugård
Vera och hennes älskare Berra

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är på kontoret på måndag så ta med dig filen från indRAM så kikar vi på det! Har också en Nikon D80 :) Var på besök på Lilys nya gård förresten sist jag var över på Gotland. Får försöka komma ihåg och fråga hur det går med henne nästa gång!

2009-10-22 @ 22:15:34
Postat av: Helen

Heej! Fina bilder, som vanligt =) Har varit i skara idag och sett mängder fina bilder. Var jätte skoj att se alla andras tolkningar. De skulle ju sitta där ett tag så vi m¨åste gå dig för du måste se dem ;) Jaa, jag ska abslout försöka följa med på måndag, känner mig något bättre men huvudet är som en dynamit eller ng. Ska gå och vila en stund igen... Kram!

2009-10-24 @ 14:13:43
URL: http://kallgard.blogg.se/
Postat av: Syster

Vilken vacker bild på dig och Martin.

2009-10-24 @ 16:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0