Biodynamiker

I dag har jag haft en lunch date med Ulle och Mattias. Så otroligt trevligt o givande. Vi alla tre brinner för ogiftat lantbruk, GMOfritt, klimatpåverkan, djurrätt, småskalighet.... Så härligt att träffa folk med samma funderingar som jag själv, jag blev så himla glad.

Å de roligaste av allt, fick veta att Mattias är en blivande biodynamiker om allt går hans väg. På något sätt så får jag för mig att fler o fler lägger om till biodynamisk för att tjäna pengar, men Mattias, han tror på hela konceptet o tror att småskalighet, kretslopp och obesprutad mark är det enda sättet för oss att klara oss i framtiden, back to basic, jag kan bara hålla med honom. Så 100 ha mark i Skara ska bli biodynamisk, jag kan bara säga grattis!

Nu ska vi planera en studieresa hem till vackra Järna för det är så stort intresse!


logga lånad från
demeters hemsida
Kontrollorganet
för biodynamisk
certifiering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0