Bra ko auktion



I går så åkte jag, Markus och Eric ner till Bra ko auktionen i Skåne. Där skulle 45 exlusiva avelsdjur auktioneras ut. På plats så träffade jag finaste Emil! Det blev en spännande auktion, något segt innan det kom i gång. Snittpriset/ djur blev till sist 29 000:- Men mina favoriter blev desto dyrare. Min absoluta favorit Attention såldes för dagens högsta bud 139 000:-. Jag hade inte den plånboken med mig, men drömma är ju gratis!
Mina andra favoriter som var besläktade med Sveriges vackraste ko (enligt min mening) Hoffs Roy Rhonda, Rhonda är deras Moster. De var dessutom i andra led efter en annan favorit tjur Drake... Dessa små damer såldes för 45 000:- respektiva 36 000:- se bild ovan. Hade inte ens den plånboken med mig... Men jag hade iallfall en trevlig lärorik dag!!

Kommentarer
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Jag köper! ;) Alltid bra att ha.. 139000 lixom, INGENTING ;)

2010-03-01 @ 20:42:37
URL: http://tiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0