Min vecka

Får en del önskningar om att jag ska skriva om min vardag. Har tappat bort det lite i skriverier om de saker som engagerar mig. Men nu kommer en veckorapport:

Veckan började med två dagars föreläsningar i kursen om grisproduktion. Som jag skrev lite då så var det tunga dagar med mycket teori men grymt spännande.

På onsdagen så fick jag kompensera Maya med mitt dåliga engagemang i början av veckan så vi var ute o lattjade o snön, gick på härliga promenader och satt i soffan o bara myste. Jag blev tokförskyld under tisdagskvällen o det håller i sig än i dag.

På onsdagkvällen så var det dax för en kvällsföreläsning i fårkursen. Det var väldigt spännande, en föreläsare från VäxtRÅD Sörmland/Östergötland berättade om vallodling till lammproduktion. Jag lärde mig massor om vallproduktion och det passade jättebra eftersom jag snart ska ha en praktik om vallodling, behöver lite kött på benen. När han pratat klart så kom en representant från Håkantorps slakteri o ville ragga nya kunder. Även han höll en spännande föreläsning, ända tills han började prata om att utreda om han skulle börja med Halal slakt.

Under torsdagen så for jag o klasskompisen Clara iväg till gymnasiet i Tidaholm för att representera Biologiska yrkeshögskolan. Lite fel forum för våra utbildningar, dåligt intresse både för BYS och SLU men det var en trevlig dag ändå. Sedan var det hemmastudier som gällde både tordag em och hela fredagen. Men det är väldigt lätt att fastna framför datorn, borde skriva ett schema åt mig själv så jag tar tag i mitt liv. Under fredagen så ringde avbytartjänst igen o bokade in ett möte på måndag för att kolla om jag passar att jobba som avbytare på en gård i närheten, ska bli jättespännande. Vore ju underbart att träffa lite västgötakor!

I dag är det lördag o jag ska nu släcka ner datorn för att läsa och lära mig mer så jag kan skriva min rapport om grisarnas hälsa. I kväll bär det av till krogen för dans och snack med trevligt folk.


Jag och min underbara prinsessa

Kommentarer
Postat av: Placebohoe

Fin hund :)kram

2010-02-13 @ 12:20:10
URL: http://placebohoe.blogg.se/
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Häärliigt. Nu vet man lite om din vardag också. Kanon Therese! Kanon! Pussa Maya från mig. Nu ska ja diska. KRAMIS!

2010-02-13 @ 14:50:14
URL: http://tiger.blogg.se/
Postat av: mersiha

fin blogg vad gör du då?:)

2010-02-14 @ 15:08:47
URL: http://merissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0