Skolstart

3 veckors ledighet har gått alldeles för fort precis som alltid. Men nu börjar det faktiskt kännas som att det är läge för att åka tillbaka till skolan o riva tag i de stundande kurserna.
Just nu läser jag tre kurser;

Griskursen på distans där spännande diskussioner pågår för fullt i studierummet på internet. Tror inte att jag hade kunnat läsa en griskurs lägligare än just nu. Jättespännande ämnen som mängden ströhalm, djurrättsalliansen, vad är djurvälfärd, hur blir vi bättre företagare mm. Lär mig mycket om grisar och grisproducenters tänk.
Ska snart påbörja det grupparbete vi fått som ska lösas innan månadens slut. Tänkte även söka mig lite praktikplatser på grisgårdar för att lära mig hur det egentligen ser ut o funkar.

Kurs 2 är en driftsplaneringskurs som främst går ut på ett grupparbete. I grupparbetet använder vi oss av fd mjölkbonden o blivande agroteknikern Boels gård. Hon har för en månad sedan sålt i väg sina sista mjölkkor
:( men funderar nu på vad hon ska göra på gården. Vi har därför valt att göra en driftsplanering där vi ska jämföra hennes dåvarande ekonomi med hur det skulle se ut om hon la om till ekologisk mjölkproduktion. Grymt spännande!! Hoppas det blir lika bra som jag tror.

Kurs 3 är den utdragna fårkursen som har varat 1 dag i veckan under slutet av början av vintern och nu till vårterminen så kommer det att bli kvällskurser (i Borås av alla ställen). Vi har även där ett stort spännande grupparbete att kasta oss in i.  

På tisdag drar det igång igen o jag är TAGGAD!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0