Sofia

Hoppas allt är bra med dig!

Jag läste din blogg idag och kände att det fanns lite jag ville säga - så jag tänkte att jag litar helt enkelt på att du och jag kan hoppa direkt in i vår gamla kompisrelation fast vi inte har pratat på flera år.... :-) Jag hoppas att det kan funka så! Vi har ju alltid snackat mycket om djur liksom...
Jag hoppas att du tycker att det är ok att jag tar upp det här, men vill du inte prata om det är det så klart helt ok! :-)

Jag tror inte heller att uppfödarna vill djuren illa, men systemet i industrin ser sådant ut att den mest välvilliga uppfödare inte kan få ekonomisk bärighet i sin verksamhet utan att djuren kommer till skada.

Att välmående grisar alltid ger bättre avkastning är inte sant - det ska till ganska mycket för att köttet ska bli otjänligt eller för att grisarna ska minska i vikt tex, svansbitning eller för lite strö räcker inte, men det räcker för att grisarna ska må rejält dåligt.

Jag tror inte att Djurrättsalliansen har trixat med bilderna - i synnerhet eftersom en f.d. kollega till mig som är etolog har varit med och jobbat med avslöjandet - men också för att så har det sett ut de senaste åren när även Djurens Rätt har besökt grisfarmer.
http://www.ettlivsomgris.se

Grisindustrin har stora problem där missförhållanden är snarare regel än undantag, men det värsta problemet är ju så klart att vi berövar grisarna deras frihet, och sedan dödar och äter upp dem.

Som sagt, jag hoppas du inte tycker att jag är otrevlig som tar upp det här, och har du ingen lust att prata om det så är det bara att du ignorerar mig, ok? :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0