En vecka

Mycket har hänt sedan jag bloggade sist. Går verkligen i perioder med bloggandet, har vart kass på det -igen!
Men nu kommer en vecka i bilder:


Förra helgen var jag hemma i tokstan. Träffade en god vän som jag inte hängt med på alldeles för länge. Var på Öknadagen o gjorde reklam för skolan. Träffade min underbara älskade lillebror (på besök från skåne), var ut o åt med lillebror o svåger i vackra Trosa o avslutade kvällen med party på tullhuset där goda vänner firade Marias
födelsedag. På söndagen firade jag morsdag hos finaste farmor med familjen. Innan jag for hemåt så åkte jag förbi godset där älskade Tomas (se bild) fixat min ruta som jag ska ha när jag ska inventera vallar i sommar. Fick den till o med rödmålad.


På vägen stannade till vid Helens infart i Mariestad o fotade rapsfält i solnedgång.


Träffade klasskompisen Pernilla o hennes lilla söta My.



Besökte försöksgården Bjerttorp för fältvandring med växtodlingskursen.


Fick åka med i den sprojtans nya fendten med GPS-styrning,
om nån ger mig en sån så kan jag tänka mig o bli traktorförare.....



Finaste,finaste Helen, jag kommer sakna dig i sommar. Du förgyller mitt liv!



Sen var det avslutningsfika med underbara agrotekniker....



Åh så blev det avslutningsfest med spöööööööökhus i grästorp o grillning i Flo....
Akta er för spökhuset, det var läbbigt!!!


FOTO.Helen Källgård
Jag och underbara Malin kedjeröker och sjunger Björn Rosenström favoriter
efter bästa förmåga.


FOTO.Helen Källgård
Kommer sakna alla fina agrotekniker o bioenergitekniker som nu ger
sig ut i världen...
Här är jag och kloka biodynamikern Mattias, tack för allt eko-support under året!!!



I dag är en tung dag. Min älskade Maya är jättesjuk. Har pillat i henne mat o vatten efter bästa förmåga men fick ge upp o åka till veterinären. Han trodde att hon fått borelia. Tagit en massa blodprov men får ju svar på tisdag tidigast så vi behandlar efter gissningar, hoppas hon kryar på sig... Har trott hela dan att hon ska somna in,men nu verkar det ljusna. Håller alla tummar jag har för att min bästa vän o livskamrat vill dela livet med mig i några år till....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0