Älg + kalv - kamera = sur Therese

Har vart dålig på att blogga, sorry, ja ska bättra mig!
Jag undrar varför jag ALDRIG har med mig kameran när det verkligen händer något spännande. Har köpt en mobil med bra kamera för att ALLTID ha med mig den om jag ser något jag vill fota.
Men när jag är ute o går med finaste Maya då brukar jag lämna mobilen hemma, så skönt o få va för sig själv i bland. Men kom till sak då...... Jo, i morse så gick jag o Maya på en lång härlig promenad, till min stoooooora lycka så har de äntligen plogat upp vägen som går i skogen där Maya kan gå lös och vi slipper alla bilar. Mitt i skogen så knakar det till och ut kommer en vacker Älgko, jag stannar upp o låter henne springa en bit, så fortsätter jag gå o 10 m framför mig så hoppar det ut en gudomlig liten ranglig älgkalv, med skräckblandad förtjusing inser jag att jag hamnat mittemellan Kon o hennes kalv... Jag o Maya är blickstilla o får avnjuta den vackra kalven i vad som känns som en evighet. Jag blir dock lite nervös när älgkon börjar vända tillbaka mot oss, är de snälla om man står mellan dem o deras kalv? 
Men jag tog inte med mig kameran!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En vacker ko o hennes kalv i glimmrande solsken och gnistrande snö!
I morgon ska jag ta med mig den!

Fridens liljor på er kära läsare!
Kom ihåg o kommentera så jag blir inspirerad att skriva!

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh= Vårskrik, de e nära nu, eller hur?

 


Kommentarer
Postat av: Photographs by Natalia

sv: låter mysigt =) jo min dag har varit asbra :D

2010-03-04 @ 19:06:47
URL: http://nataliasoder.blogg.se/
Postat av: Ellen

Åh, vilken upplevelse och lite läskigt, men skönt att det gick bra! Verkar vara väldigt vackert där du bor! :)

2010-03-08 @ 09:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0