Dyrare mat Nu!

I dag har jag gjort mitt första inlägg som skribent på den nya bloggen dyrare mat NU,
klicka på bilden för att komma till bloggen.

För några veckor sedan så startade Linus Källander en grupp på facebook
med samma namn. Denna blev en succe som i skrivande stund har 1734 fans. Då Linus märkte vilket stort intresse som fanns så valde han att starta en blogg med samma namn. Där är vi nu 13 skribenter som skriver om att:

Konsekvenser av jakten på billigare mat.
1. inspirera till en hållbar livsstil
2. fördjupa kunskapen om konsekvenserna av de beslut vi tar i mataffären och
3. vara forum för debatt och åsikter om mat.

Vem är då Linus som startade bloggen?

"– Jag som tog initiativ till att starta gruppen heter Linus Källander. Jag har själv vuxit upp på en ekologisk gård och genom mitt engagemang i olika ungdomsorganisationer sett hur viktigt det är med en hållbar utveckling på såväl socialt, ekologiskt och ekonomiskt plan. Jag vände mig först till människorna i min närhet som jag vet brinner för de här frågorna och nu har jag engagerat människor i bloggen som jag aldrig mött eller pratat med. Det här ska inte ses som ett initiativ som kommer från mig, det ska ses som ett uttryck för väldigt många människors frustration och vilja att förändra."


Jag tycker detta är ett fantastiskt intiativ som ligger helt rätt i tiden! Hoppas det fortsätter med den här stora publiciteten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0