Hemma i Tokstan

Nu är jag äääääntligen hemma! I torsdags så åkte jag och finaste Ulrika till Öknaskolan i Tystberga. Där var det ett gäng avgångselever som stog i valet o kvalet mellan att läsa till agrotekniker eller lantmästare. Jag tror vi lyckades omvända ett gäng åt agroteknikerhållet, hoppas att det är det rätta bara, i bland tvilar jag ju själv.

Jag o Ulrika hann med en fika inne i Nyköping.... Jag beställde en kaffe latte som smakade pissljummen mjölk -blääääääääääääääääääääääääääää!!! Jag e ju inte så knusslig, men det var inte ens drickbart.
Jaja, jag fick en ny o den smakade ialfall varm mjölk, så de blev ju bättre.

Hann till min stora glädje hem precis lagom till mjölkningen!! Så jag fick mjölka världens finaste kossor o semniera en favoritko som redan har mjölkat i 15 månader, efter 10 månaders tjat på godsherren så insåg han att hon faktiskt är väldigt duktig. Hoppas,hoppas, hoppas att hon bev dräktig o fortsätter producera massa mjölk tills hon ska i sin.


När jag var klar i ladugårn så åkte jag till mor o far som hade middagen färdig, supergoda varma mackor med rödvin.... Diet? Nja? Men gott -check!

Sen bidde det lördag o jag o mor o far åkte till min fina farmor där det bjöds på fika i stora lass.

På eftermiddagen så bar det av till finaste kossorna igen, jag kan nog inte ens beskriva vilken kärlek jag känner för det där gänget med damer....

När jag var klar med kossorna så fick jag middag hos världens bästa syster o svåger.

I dag bär det av till metropolen Hölö för att återse Robert efter en lång tids uppehåll.

Hoppas jag träffar mina fina katter amy o Tomas också, saknar verkligen dem!

Fridens liljor vackra läsare! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0