Ett besök hos Emil och hans fina kor

I måndags så tog jag ledigt en dag och åkte till Emil i Skåne för att fota till ett repotage som jag ska skriva om honom (så fort jag får tid....)




Vi gick upp i ottan och morgon mjölkade, somliga av oss var inte vakna trots att overallen var på...


Mjölkningen övervakades noga av den mycket välomtalade katten.





En del står och väntar.....


På att de andra ska bli mjölkade....



Åh Emil han är bara glad hela tiden, så är det när man hänger med vackra fyrbenta damer hela dagarna...


Efter frukost lagar vi staket...


Och sjunger schlager...





När staketet är lagat....



....Så tar vi våra noppriga tröjor och åker hem till kossorna igen



Åh kossorna blir sååå glada när Emil kommer och kramas med dem...


En del var glada att se fotografen också...



medans andra var lite mer skeptiska till den okända tanten i hagen...


När Emil har pratat klart med sina kossor så bjuder han på smörgåstårta.
Sedan förser han fotografen med en hammare och mälor så fortsätter vi att laga staket.


Sen är det dax för eftermiddagsmjölkningen.... Kossorna vandrar hem mot stallet


Korna väntar snällt på sin tur... En av damerna hamstrade en maskrosblomma i mungipan ifall väntan skulle bli för lång.


När alla juver är tömda och tanken är full så avslutar Emil sin arbetsdag och jag far hem till mina vackra kossor i Hjo.



Kommentarer
Postat av: Malina

Den här inlägg gjorde mig jätte glad! Så många väldigt fina kort du har tagit. Och kossorna ser otroligt bra ut :) Vilka fina detaljer du har fångat i... Kossan med blomman i munnen är ju väldigt söt! Nu längtar jag även mer att åka till Sverige så snart som möjligt!



Kram, Malina

2011-05-30 @ 22:07:48
Postat av: Malina

Den här inlägg gjorde mig jätte glad! Så många väldigt fina kort du har tagit. Och kossorna ser otroligt bra ut :) Vilka fina detaljer du har fångat i... Kossan med blomman i munnen är ju väldigt söt! Nu längtar jag även mer att åka till Sverige så snart som möjligt!



Kram, Malina

2011-05-30 @ 22:08:44
Postat av: Malina

Den här inlägg gjorde mig jätte glad! Så många väldigt fina kort du har tagit. Och kossorna ser otroligt bra ut :) Vilka fina detaljer du har fångat i... Kossan med blomman i munnen är ju väldigt söt! Nu längtar jag även mer att åka till Sverige så snart som möjligt!



Kram, Malina

2011-05-30 @ 22:09:35
Postat av: Helen

Åå vilka bra kort o fin historia!

KRAM

2011-05-31 @ 10:17:15
URL: http://kallgard.blogg.se/
Postat av: ejmis

Vilka härliga ko-bilder!!!

=)

2011-05-31 @ 15:15:32
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: yo

Coola bilder!

2011-07-06 @ 23:44:18
URL: http://yosirinan.blogg.se/
Postat av: elin

snyggt att han har gylfen öppen! XD

2011-08-24 @ 17:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0